T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / ALTIEYLÜL - Altıeylül Fen Lisesi

Danışmanlık Hizmetlerimiz

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Öz Olarak

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Amaçları

(Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği)

MADDE 4 – Türk Milli Eğitiminin genel amaçları çerçevesinde eğitimde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; kendini tanıyan, kendine sunulan eğitsel ve mesleki fırsatları değerlendirebilen, sorumluluk alabilen bireyler yetiştirilmesini ve bireylerin toplum içinde sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için sosyal-duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemeyi amaçlar.

Gelişim Alanlarına Göre Rehberlik Hizmetleri

MADDE 6 – Gelişimin sürekliliği ve bütünlüğü temelinde bireylerin gelişim görevlerini yerine getirmeleri ve gerekli yeterlikleri kazanmaları için aşağıdaki gelişim alanlarında rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunulur:

a) Sosyal duygusal gelişim alanı; bireyin kendini tanıması, var olan yönleriyle kendini kabul etmesi ve geliştirmesi, duygularını fark etmesi, düzenlemesi ve yönetebilmesi, başkalarını anlaması ve kabul etmesi, kişiler arası sağlıklı ilişkiler geliştirmesi için gerekli bilgi, tutum ve davranışları edinebilmesi, karar vermesi, hedefler oluşturabilmesi ve hedeflerine ulaşmak için çaba göstermesi, kişisel güvenliğini sağlayabilmesi, aile ve toplumsal değerler ile doğaya karşı duyarlılık kazanmasını içeren gelişim alanıdır.

b) Akademik gelişim alanı; bireyin öğrenim gördüğü okula ve okulun çevresine uyum sağlaması, okul ve sınıf kurallarını benimsemesi, okula aidiyet duygusu geliştirmesi, akademik çalışmalarında devamlılık, kararlılık ve çaba göstermesi, sorumluluk alabilmesi, çalışmalarına değer vermesi ve hayat boyu öğrenmeye yönelik uygun akademik anlayış ve sorumluluk bilinci geliştirmesi, akademik gelişimi ve başarısı için gereken bilgi, beceri ve tutumu kazanmasını içeren gelişim alanıdır.

c) Kariyer gelişim alanı; bireyin ilgi, yetenek, değer ve kişilik özeliklerini tanıması, mesleki seçenekleri fark etmesi, mesleklerin gerektirdiği nitelikler ile kişisel özellikleri arasında bağ kurması, mesleklere yönelik olumlu tutum geliştirmesi, kariyer farkındalığı kazanması, iş yaşamı ile eğitim arasındaki ilişkiyi ve yaşam boyu öğrenmenin kariyer gelişimiaçısından önemini fark etmesini içeren gelişim alanıdır.

MADDE 7 – (ç) Ortaöğretim kademesinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; öğrencinin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturması, ergenlik dönemindeki değişimlere uyum sağlaması, değerlerini fark etmesi ve kendi değerleri ile toplumsal değerler arasında bağ kurabilmesi, verimli, sistemli ve planlı çalışma alışkanlığı kazanması, kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim, meslek ve iş alanlarına yönelmesi amacıyla yürütülür.

Öğrenciye Yönelik Çalışmalarımız

  • Öğrencilerimizi bilişsel, duyuşsal ve davranışsal alanlarına yönelik çeşitli kişisel problemlerini önlemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirmek.
  • Benlik algısı ve akademik algısının farkındalığına yönelik uygulamalar yapmak.
  • Kendini ifade edebilme ve sorun çözme becerilerini geliştirmek.
  • Akademik kariyerine yön verecek bilgi birikimini sağlamak.
  • Kendini ifade edebilme, etkin dinleme ve karşısındakini anlama (empati) gibi sosyal becerilere yönelik çalışmalar gerçekleştirmek.
  • Yetenek, ilgi ve yönelimleri ile ilgili farkındalık düzeyini geliştirmek.
  • Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda çeşitli kulüp etkinliklerine yönlendirmek.
  • Öğrencinin akademik başarı kapasitesiyle doğru orantılı başarı göstermesini sağlamak.
  • Öğrencilerinin akademik başarısına olumsuz yönde etki edecek etmenleri azaltmak.
  • Kendi kapasitesi ve olanakları çerçevesinde karar verme becerilerini geliştirmek.

Velilere Yönelik Çalışmalarımız

  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik çalışmalarının daha yararlı olabilmesi için okulumuz velileriyle iş birliği içerisinde olmayı önemseyerek öğrencilerin gelişimsel süreçlerini, sosyal, duygusal, bilişsel ve akademik performanslarını etkileyebilecek durumları gerek bireysel gerekse veli toplantılarında ele almak.
  • İletişim becerileri, ergenlik dönemi özellikleri, sınav sistemi, sınav kaygısı gibi konularda seminerler düzenlemek.
  • Verili ders çalışma alışkanlıklarının kazandırılmasında ve anne-baba tutumları konusunda destekleyici çalışmalar gerçekleştirmek.

Kurum Çalışanlarına Yönelik Çalışmalarımız

  • Kurum çalışanlarının ve okulun diğer destek personelinin kişisel gelişimine katkıda bulunmak ve görevlerini etkin yapmalarına yardımcı olmak anlamında gerektiğinde hizmet için eğitimler düzenlenmektedir.
  • Kurumumuzda eğitim-öğretimin kalitesinin korunması ve güncel yaklaşımların eğitim ortamına entegre edilmesi amacıyla, seminer, toplantı ve çalıştaylar organize edilmektedir.

Ya da Rehberlik Hizmetleri

Akademik Rehberlik

Bireyin, eğitim yaşamı ile ilgili bütün sorunlarına yönelik olarak verilen yardımlardır. Eğitim ortamındaki kişiler arası ilişkilerin, aile ve yakın çevredeki ilişkilerden önemli farklılıkları vardır. Bu nedenle her öğrencinin, bu yeni eğitim ortamına uyumla ilgili çeşitli sorunlarla karşılaşması doğaldır. Uyumla ilgili sorunlar, psikolojik sağlığı/psikolojik sağlamlığı veya iyi oluş halini doğrudan doğruya etkileyen sorunlardır.

Kariyer Rehberliği

Kariyer rehberliği hizmetleri; bir meslek için hazırlanmada, mesleğe giriş yollarını aramada, mesleği seçmede, okulları tanımada, etkili ve başarılı bir meslek çalışanı haline gelmede bireylere dönük yardım süreci olarak da tanımlanabilir.

Sosyal-Duygusal Rehberlik

Bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerinin çözümü için yapılan psikolojik yardımlardır. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin her bireye dönük olarak düzenlenmesi, bu hizmetlerin sürekli ve önleyici olması, kişisel sorunların ileri psikolojik boyutlara erişmemesi bakımından önem kazanmaktadır

 

Caner POLAT

Rehber Öğretmen&Psikolojik Danışman

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.10.2022 - Güncelleme: 22.09.2023 20:41 - Görüntülenme: 253
  Beğen | 1  kişi beğendi